Wednesday, August 8, 2012

Turn over a new leaf.

Bismillahirrahmanirrahim.

Salam 1 Malaysia. Ops silap, salam kepada semua.. Salam taaruf buat yang baru kenal, buat yang dah lama kenal, selamat dan dipersilakan untuk add ke blog list. Thanks!

Nama penuh seperti yang tertera di URL, dan juga username. Seorang anak kepada Umi dan Baba yang di kasihi, seorang adik dan kakak kepada 7 adik beradik yang lain, seorang teman dan sahabat kepada teman, seorang dai'e, khalifah dan juga hamba Allah. Sekarang merupakan penuntut tahun akhir pengajian Ijazah pertama di University of New South Wales, Sydney dalam bidang Commerce, pengkhususan Finance dan Business Economics.

Blog ni merupakan blog yang ke-XX yang pernah di create di blogspot. Setiap kali blog baru di buat, hasrat untuk menjadi serius dalam penulisan tidak pernah kendur. Semoga blog baru yang bernafas baru ini akan kekal dan tak berubah, insya-Allah.

Blog terbaru ni akan fokus kepada perjalanan seorang hamba mencari passion dan minat, serta segala yang bermanfaat akan di kongsi segalanya di sini. The road not taken adalah simbolik kepada bidang yang saya ceburi sekarang. Walau jauh dan samar, tapi jalan ini yang telah di pilih, dengan izin-Nya.

Hidup ini bukan hanya tertumpu dalam buku, tetapi apa yang lebih penting ialah menterjemah ilmu ke dalam aplikasi kehidupan. Proses menterjemah itu sukar, tapi tidak mustahil. Semoga Allah permudah.

Tema yang akan berkisar dalam blog ni: Dakwah dan tarbiyah, dunia ekonomi, politik@political economics, masakan dan lain-lain yang dirasakan perlu. insya-Allah. Blog ini di harap akan menjadi wasilah untuk mendapat keredhaan Allah, bukan sebaliknya. Jika sahabat-sahabat merasakan ada yang tidak kena, sahabat semua di alu-alukan untuk meninggalkan jejak dan menegur diriku yang serba dhaif ini.

Ala kulli hal, terima kasih Allah, kerana hari baik bulan baik, Allah membuka pintu hatiku untuk meneruskan perjalanan yang tertangguh. Setelah usia 22 tahun sudah berlabuh, semoga penulisan menjadi lebih matang dan cermat. Amin. Doakan semua ek.


Wallahu a'lam,
-Izzah Mohammad-
2032 Sydney AU.

No comments:

Post a Comment